ارزیابی کلی دوربین Sony HDR TD20
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

این مقاله به نقد و بررسی سونی HDR TD20 میپردازد. این دوربین فیلم برداری هندی کمی است با دو سنسور تصویر ۱/۳٫۹۱ اینچی CMOS، همچنین دو پردازشگر تصویر BIONZ، دو لنز فوق العاده با توانایی زوم ۱۰ برابر و یک حافظه ی داخلی نسبتا پرظرفیت ۶۴ گیگابایتی. همه ی این ها نشاندهنده آن هستند که TD20 همانند مدل پیشین خود یعنی TD10، یک دوربین فیلم برداری کاملا سه بعدی است. بدین ترتیب که می توانید با این دوربین فیلم های سه بعدی بگیرید و سپس از طریق نمایشگر دوربین با تلوزیون سه بعدی خود آن ها را تماشا کنید. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین فیلمبرداری خواهیم پرداخت.عکاسی نوزاد
در ابتدا باید بگوییم مدل جدید دوربین فیلم برداری سونی, سونی HDR TD20 دوربین فیلم برداری هندی کمی است با دو سنسور تصویر ۱/۳٫۹۱ اینچی CMOS، دو پردازشگر تصویر BIONZ، دو لنز با قابلیت زوم ۱۰ برابر و یک حافظه ی داخلی بسیار پرظرفیت ۶۴ گیگابایت. همه ی این ها نشانگر آن می باشد که دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 مشابه مدل پیشین خود یعنی دوربین TD10، یک دوربین فیلم برداری سه بعدی می باشد. بدین صورت که می توانید با این دوربین فیلم های سه بعدی بگیرید و سپس از طریق نمایشگر دوربین با تلوزیون سه بعدی خود آن ها را تماشا نمایید. آتلیه بارداری
باید بگوییم یک نوع ماهی در شمال غربی اقیانوس اطلس به نام راهب ماهی یا Monkfish  زندگی می کند. بار اولی که دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 را مشاهده کردیم به یاد آن افتادیم. شباهت ظاهری جالبی با یکدیگر دارند. دست کم به خاطر اینکه عریض و کم ارتفاع است. این دوربین تا حدودی سنگین وزن می باشد ولی خوشبختانه دستگیره ی خیلی خوبی دارد که سبب می شود بتوانید محکم آن را در دست نگه دارید. ممکن است افرادی که دستان کوچکی دارند مقداری در کار با آن احساس ناراحتی بکنند.این دوربین فوق العاده نمایشگر لمسی بسیار با کیفیتی دارد. این نمایشگر رزولوشن ۱۲۲۹۰۰۰ پیکسل را ارائه می دهد و توانایی نمایش فیلم ها را به صورت سه بعدی و دو بعدی دارد. می توانید به دلخواه انتخاب کنید که فیلم های سه بعدی را به صورت دو بعدی هم ببینید. کیفیت پخش ۳D نمایشگر این دوربین زیبا تقریبا چیزی شبیه به Nintendo 3DS است و در بیشتر مواقع بسیار خوب به کار می رود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

باید بگوییم از ایرادات دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 ، ایجاد اثری به نام Crosstalk در هنگام زوم کردن در فیلم برداری ۳D می باشد. این اثر نوعی خطای الکترونیکی است. در فیلم برداری ۲D این اثر مشاهده نمی گردد. هرچند که زوم اپتیکال ۱۰ برابر در بین دوربین های فیلم برداری مقداری نسبتا کم به حساب می آید. ولی واقعیت این است که این مقدار کافی است. کیفیت عمومی فیلم برداری این دوربین بسیار خوب می باشد. همچنین فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف را هم بسیار خوب انجام می دهد.علی الخصوص اگر لامپ آن روشن باشد. نویز در فیلم بسیار کم است و تولید رنگ نیز بسیار خوب انجام می گیرد. در شرایط نوری عادی احساس می کنیم که فیلم ها مقداری نوردهی زیادی دارند یا به اصطلاح Over Exposed می باشند. لرزش گیر تصویر اپتیکال هم بسیار عالی کار می کند.

شایان ذکر است کیفیت فیلم های دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 هم حقیقتا عالی است و به نظر ما بسیار طبیعی جلوه می کند. بعضی از دوربین های فیلم برداری پیشین حالت طبیعی را در فیلم برداری سه بعدی از دست می دادند. رنگ ها و جزئیات دقیقا به همان خوبی می باشند که در فیلم های ۲D مشاهده می شود. اثر ۳D برای سوژه های نزدیک تر به دوربین بیشتر است. با این حال اگر سوژه خیلی نزدیک باشد اثر Crosstalk نیز در آن دیده می شود. در مجموع  این دوربین جذاب از دوربینی مانند HDR-CX730E از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.
نکته ی دیگر اینکه دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 از نظر پورت ها و اتصالات  کاملا غنی می باشد. بدین ترتیب که وقتی نمایشگر را باز می کنید در بدنه ی دوربین کاوری می بینید که می توان با کنار زدن آن به همه ی اتصالات دسترسی پیدا کرد. این ها شامل پورت mini USB، پورت mini HDMI، یک پورت AV multi Out و پورت های میکروفون و هدفون می شوند. بعلاوه این دوربین کارآمد شیار کارت حافظه هم دارد. در نتیجه راه های مختلفی برای دیدن فیلم های ضبط شده بر روی تلوزیون وجود دارد. یکی از آن ها استفاده از خروجی HDMI می باشد. البته که می توانید فیلم ها را از روی حافظه ی داخلی دوربین بر روی کارت حافظه ی SDXC کپی نمایید و آن ها را انتقال دهید. توجه داشته باشید کپی از روی حافظه ی داخلی بر روی کارت حافظه مقداری زمان بر می باشد. به نحوی که کپی ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه فیلم Full HD سه بعدی بر روی کارت حافظه ی SDXC حدود ۲۸ دقیقه زمان برد.
در مجموع به نظر ما دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20دوربین فیلم برداری بسیار خوبی برای افرادی است که می خواهند یک دوربین فیلم برداری سه بعدی یا حتی دو بعدی داشته باشند. البته اگر واقعا به امکان فیلم برداری سه بعدی این دوربین احتیاج ندارید می توانید با هزینه ای کاملا کمتر گزینه هایی دو بعدی مانند CX730E را انتخاب نمایید که تقریبا همین کیفیت را عرضه می نمایند.
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20:
ذخیره سازی بر روی Memory Stick PRO Duo™ (Mark2) / PRO-HG Duo™ / SD/SDHC/SDXC Memory Card
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۲۰٫۴ مگاپیکسل
تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-MVC/H.264 فیلمبرداری سه بعدی
لنز سونی – بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر اپتیکال Steadyshot
نمایشگر ۳٫۵ اینچ۱۲۲۹۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون  :خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 :
فیلمبرداری در شب – GPS 
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه 
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی
ریموت کنترل

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: